Deja din anii ‘50 , repararea unui motor cu ardere nu putea fi considerată ca îndeplinită până în momentul în care motorul nu era montat pe maşină şi apoi probat. Aceasta însă includea riscul ca în cazul în care reparaţia nu a fost executată în mod corect, trebuia demontat motorul de pe maşină pentru a completa munca de reparaţie.
Tocmai de la această nevoie de a încerca motorul înainte de a fi remontat pe maşină, au luat naştere primele bancuri de încercare motoare: de atunci au fost făcuţi mulţi paşi înainte. Diferite societăţi Europene au realizat BANCURI DE ÎNCERCARE MOTOARE pentru a omologa sub sarcină motoarele: SCHENCK , BORGHI & SAVERI, ZÖÖLNER , FROUDE , HOFFMAN , SAJ , API.

În anul 1988 societatea Tecno El ia naştere ca o întreprindere de realizare şi instalare săli de încercare motoare folosind instrumente electronice şi bancuri de încercări ale unor renumite societăţi din sectorul motoarelor italiene şi stărine. Până în anul 1994 a avut colaborări cu diferite case de construcţie bancuri de încercări motoare menzionate mai sus, dar confruntându-se cu anumite lipsuri de instrumente din categoria joasă şi medie, se hotărăşte să le realizeze.
S-a trecut astfel la proiectarea şi produce rea unui sistem de înmagazinare date compact care afişa diferitele date ale motorului: rotaţii, cupluri, putere, temperaturi şi presiuni, precum şi centrală barometrică prin intermediul unui display monocromatic contrapus aparatelor. În cursul anului 1994 au fost realizate alte dispozitive folosind aceeaşi tehnologie: proba consumurilor, programatori de cicluri. În anul 1996 primul sistem de înmagazinare cu PC ce funcţiona în mediul WINDOWS.
Până se ajunge la zilele noastre cu reînnoirea parcului de maşini de înmagazinare date şi realizarea întregului sistem de accesorii indispensabil pentru corecta funcţionare a sălii de încercări În paginile următoare se pot vedea diverse sisteme de înmagazinare date, Software de la cei mai simpli la cei mai performanţi şi tot ceea ce este necesar pentru a putea gestiona şi înmagazina date de la un motor endotermic de puteri mici până a ajunge la puteri de până la 6.700 kW ( 8.900 CV ).